Amnesty International in Voorschoten en Wassenaar

Welkom op de website van de werkgroep Voorschoten / Wassenaar van Amnesty International. Wij zijn vrijwilligers die in Voorschoten en Wassenaar het werk van Amnesty International onder de aandacht brengen. Onze activiteiten zijn:

• Brieven schrijven voor gevangenen
  • Tweedehands boekenmarkt
  • Collecte
  • Write for rights: de schrijfactie rond 10 december, de Dag van de Rechten van de Mens
  • Verkoop kaarsen en kaarten
  • Standwerk

De werkgroep coördineert de activiteiten van de tientallen vrijwilligers in onze gemeenten. Meer informatie kun je vinden op de Activiteiten-pagina.

Waar staat Amnesty International voor

Amnesty International streeft naar een wereld waarin iedereen alle rechten geniet die zijn vastgelegd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en andere internationale documenten, zoals verdragen, verklaringen en richtlijnen. Amnesty International doet dit door middel van onderzoek en door het voeren van actie, gericht op het voorkómen en beëindigen van ernstige inbreuken op al deze rechten, en door middel van mensenrechteneducatie op scholen en bewustwordingsprojecten voor volwassenen.

Amnesty International vormt een wereldomvattende gemeenschap van verdedigers van de mensen-rechten en werkt op basis van internationale solidariteit, doeltreffende actie ten bate van individuele slachtoffers, aandacht voor de hele wereld, de universaliteit en ondeelbaarheid van de mensen-rechten, onafhankelijkheid en onpartijdigheid, en democratie en wederzijds respect.

De kracht van Amnesty is betrouwbaarheid. Aan al onze acties is gedegen onderzoek vooraf-gegaan. Pas als onze onderzoekers voldoende zeker zijn van hun zaak, gaan we tot actie over. Met deze werkwijze zijn we altijd in staat schendingen van mensenrechten op betrouwbare manier aan de kaak te stellen.

Ook jij kunt iets doen

Wij stellen iedere actieve bijdrage aan ons werk op prijs. Ook als je maar weinig tijd beschikbaar hebt, ben je van harte welkom om mee te doen. Neem daarvoor contact op met onze waarnemend voorzitter Wim Ruitenberg, te bereiken op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of op 070 - 5119208.

Help Amnesty helpen, het helpt echt!